Liderii Cartel Alfa au considerat ca este mai eficient sa-si trimita reprezentantii la mitingul de la Bruxelles cu o cursa charter. Pretul negociat a fost un pic mai mare decat deplasarea cu autocarul Liderii Cartel Alfa au considerat ca este mai eficient sa-si trimita reprezentantii la mitingul de la Bruxelles cu o cursa charter. Pretul negociat a fost un pic mai mare decat deplasarea cu autocarul organizata de celelalte confederatii sindicale, dar, in schimb, scapau de oboseala celor 5 zile de mers si scuteau banii de cazare si diurna. Au incheiat un contract cu o companie aparuta de un an pe piata - Blue Air. Ca sa se poata organiza cum se cuvine, au decis sa plece din Bucuresti la ora 7,00, urmand sa ajunga in Bruxelles la ora 9,00. Ajunsi la Aeroportul Baneasa, cei 144 de sindicalisti au aflat ca zborul de la ora 7,00 se amana la 8,30, apoi la 9,00, apoi la 9,30, fara nici o explicatie. Nervosi, au inceput sa ia la rost angajatii aeroportului, acuzandu-i ca sunt pe mana cu Guvernul care vrea sa le saboteze plecarea ca sa nu-l parasca la Bruxelles pentru modificarea Codului Muncii. Ca prin minune, a aparut directorul companiei Blue Air, Gheorghe Racaru, fost director Tarom, care le-a explicat ca Boeingul ce trebuia sa-i transporte la miting a avut o defectiune si din minut in minut o sa aterizeze un Tupolev al unei companii bulgaresti subcontractante. La 10.30, situatia devenise incendiara. Sindicalistii, obositi - pentru plecarea de la ora 7.00 oamenii s-au trezit inca de la 4.00 -, invadasera zona de imbarcare a aeroportului, uitandu-se dupa avion, spre disperarea personalului care nu indraznea sa le spuna ca acolo accesul este interzis. Altii discutau daca este mai bine sa-l atarne pe director de o grinda sau sa-l bata traditional. In fine, la ora 11.00 aterizeaza avionul mult asteptat, dar pasagerii sunt anuntati ca nu are aprobare sa aterizeze la Bruxelle