In Piata Aviatorilor fiinteaza de citiva ani o eleganta sala de expozitii conceputa dupa modele europene. Este vorba de Galeria de arta contemporana Sabina si Jean Negulescu (putina lume stie ca reputatul regizor roman de la Hollywood, a fost si un remarcabil pictor-gravor), condusa de criticul de arta Maria Magdalena Crisan.
Cu gust si o impecabila intuitie, ea a conceput un program de prezentare a unora dintre cei mai sugestivi artisti contemporani, cu selectii din creatiile lor cele mai recente. Astfel de la 1 martie, am putut admira pe simeze lucrarile de grafica ale unei talentate sculptorite, Ana Zoe Pop. Originara din Oradea, artista a absolvit in 1978 Institutul de arte plastice „Ioan Andreescu“ din Cluj, la clasa profesorului Arthur Vetro. Mentionam, nu intimplator, numele acestui mare sculptor, adept al unei conceptii de factura clasicizanta, care a deschis elevilor sai gustul pentru puritatea liniei si a formelor.
In pofida formatiei sale de creator de opere spatiale, Ana Zoe Pop nu ne prezinta azi „desene de sculptor“, cu trasaturile lor specifice – sinteza pina la abstractie a volumelor, linia sintetica si concentrata, viziunea tridimensionala. Vadind o disponibilitate nascuta din insasi experienta practicii creatoare, artista se releva ca o graficiana de mare virtuozitate, care se exprima cu aceeasi fervoare si in laviul de tus, si in tempera sau in gravura cu acizi.
Medaliata cu aur pentru sculptura la editia a VIII-a a Bienalei internationale „Dantesca“ din 1988, Ana Zoe Pop – o prezenta constanta de altfel pe podiumul acestei manifestari si la editiile din 1994 si 1996 – a reusit sa-si forjeze o amprenta stilistica adecvata unei tematici proprii, hranite la izvoarele capodoperelor din marile muzee, fiind totodata si expresia unor autentice meditatii existentiale.
Suita de acvaforte „Dantesca“ (Cunostinte, Infern