Pe 8 aprilie, ora 19,00, la Sala Palatului, amatorii de jazz vor avea ocazia să participe la un adevărat eveniment: concertul lui Joe Zawinul.
Pianistul austriac stabilit de mai mulţi ani în SUA, spirit ludic şi novator ca şi genialul trompetist american, a reuşit să parcurgă, să intuiască, să anticipeze şi să depăşească cu succes mai multe etape evolutive ale jazz-ului. Pentru a înţelege şi aprecia cum se cuvine evoluţia şi prestaţia lui Joe Zawinul, vă propun cîteva date din biografia lui: s-a născut pe 7 iulie 1932 la Viena; o parte din copilărie şi-a petrecut-o într-un sat de lîngă Viena unde participa adeseori, cu vioara şi acordeonul, la petrecerile populare; la 7 ani este înscris la Conservatorul din Viena pe care (din cauza războiului) îl continuă în Cehoslovacia la o şcoală privată; debutează ca pianist şi trompetist în formaţia de jazz a lui Hans Koller, apoi cu un trio propriu cîntă prin Austria, Germania şi Franţa, iar în paralel colaborează, printre alţii, cu Fr. Gulda sau Vera Auer; reuşeşte să ajungă în SUA, datorită revistei Down Beat care îi oferă o bursă la Berkeley. Ofertele tentante de a cînta cu M. Ferguson, Dinah Washington şi Joe Williams îl determină să părăsească această prestigioasă şcoală. Desigur, rolul cel mai important în cariera şi evoluţia sa l-a avut celebrul saxofonist C. Adderley, în cvintetul căruia a cîntat în perioada 1961-1970. Acesta este şi motivul pentru care, pe ultimul său CD, Faces & Places (care va fi lansat şi la Bucureşti), o piesă poartă titlul "The Spirit of Julian «C» Adderley". Traseul be-bop-cool (nu "cool")-free, este parcurs şi alături de Ch. Rouse, C. Hawkins, B. Webster, Jay Jay Johnson,
Y. Lateef şi din nou Fr. Gulda, după care începe să-şi impună propria personalitate şi propriile creaţii, alături de apreciaţi muzicieni din generaţia sa: H. Hancock, M.Vitous şi Jack De Johnette. Intenţia lui