•Proiectul pentru implementarea noului plan de transport a intrat in procedura de dezbatere publica
La peste sase luni de la aprobarea noului plan de transport public, municipalitatea inca se cazneste sa faca pasi mici. Contractul de colaborare intre operatorii privati si Regia Autonoma de Transport Public (RATP) este, in sfarsit, aproape definitivat. "Majoritatea clauzelor din contract, aproximativ 90 la suta, au fost negociate si operatorii au fost de acord", a explicat Mihai Chirica, directorul tehnic al primariei.
Cu toate acestea, un proiect de hotarare privind implementarea restructurarii transportului si un contract cadru pentru colaborare intre privati si RATP a fost de ieri supus dezbaterii publice. Pana pe 15 mai, cetatenii sau organizatiile care au propuneri sau obiectii le pot depune la registratura primariei, o comisie fiind insarcinata cu analiza acestora. Proiectul trebuie sa astepte insa 30 de zile de afisare pentru a putea fi supus aprobarii Consiliului Local. De mentionat este ca proiectul propune infiintarea unui nou traseu rapid rezervat pentru transportul cu microbuze. Astfel, alaturi de cele sapte trasee a aparut M17, pe traseul Piata Eminescu - bulevardul Carol I - Popasul turistic Breazu.
Oricum, aplicarea planului de transport inainteaza cu pasi mici. Pana acum nu au fost realizate decat o initiere in dispecerizarea unica si stabilirea cuantumurilor redeventelor pe traseu. Astfel, s-au stabilit 7 capete de traseu unde, pentru fiecare inregistrare in foaia de parcurs, operatorii vor plati cate 3.000 de lei, fara TVA. De asemenea, au fost stabiliti timpii de asteptare intre mijloacele de transport de pe un traseu. Desi a fost definitivat caietul de sarcini pentru tiparirea in mod centralizat a biletelor operatorilor de transport, licitatia pentru stabilirea tipografiei bate pasul pe loc. "Nu putem demara licitatia