Radio Romania Actualitati este urmat, in topul national de primavara al radiourilor, de Europa FM si Kiss FM. Rezultatele ultimul studiu al Asociatiei pentru Radio-Audienta, realizat in perioada 28 februarie-24 aprilie, confirma ierarhia consacrata a posturilor nu doar la nivelul tarii, ci si in Bucuresti. Aici, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM.
Pe intreaga tara, Radio Romania Actualitati (RRA) detine o cota de piata (market share) de 23,8%, urmat de Europa FM, cu 16,4%, si Kiss FM, cu 12%. Urmatorii clasati sint Pro FM si Radio 21, conform cifrelor comunicate de ARA. La nivel urban, ierarhia este aceeasi, dar cu diferente mai mici: 18,5%, 17,4% si 16%.
In schimb, Europa FM cade, in Bucuresti, de-abia pe locul al cincilea, cu 8,5%, dupa RRA (23,6%), Kiss FM (17,8%), Radio 21 (14,3%) si Pro FM (8,5%). Procente semnificative din piata au mai obtinut Romantic (5%), Radio Total (2,5%) si Star FM (2%). Dintre nou-veniti, Guerrilla a obtinut o cota promitatoare, de 2%, iar Info Pro are 0,7%.
Razboiul comunicatelor. Datele ARA au declansat un razboi al comunicatelor intre cele mai ascultate posturi comerciale. Asa cum se obisnuieste in asemenea cazuri, Kiss FM a comunicat cifrele de audienta care il favorizau, referitoare la Bucuresti si mediul urban, unde este lider de piata pentru populatia intre 15 si 44 de ani.
Europa FM a raspuns printr-un comunicat in care acuza de „fals" pe toata linia, contraatacind cu cifre care se referau doar la zilele lucratoare ale saptaminii (luni-vineri). Ceea ce a determinat postul Kiss FM sa se intrebe daca Europa FM trage obloanele in weekend.
Europa FM a mai sugerat clientilor din publicitate „sa priveasca cu circumspectie" cifrele furnizate Kiss FM, amintind ca, „cu citeva luni in urma, unul dintre posturile de radio a fost exclus din ARA pe motiv de proasta conduita"