Ultimele zile din viata lui Hitler sunt prezentate intr-o pelicula controversata, nominalizata anul acesta la Oscar pentru film strain. "Caderea" se numeste filmul si o are in rolul principal pe Alexandra Maria Lara, o tanara care a plecat la 4 ani din Romania, a jucat in filme de success in Germania, a fost desemnata cea mai buna actrita in tara ei adoptiva, dar si cea mai frumoasa femeie.
Lara e in film secretara dictatorului, locuieste alaturi de el intr-un buncar, iar ultimele zile din viata Führerului sunt povestite din perspectiva sa. Intr-un fel ea e jurnalista. Relateaza. Reda intamplariile, emotiile personajelor din jurul lui Hitler. Creeaza imagini in mintea spectatorilor, provoaca dispret fata de unii si simpatii fata de altii.
E inchisa intr-un buncar si-si spune povestea. E femeie si, din intamplare in acest film, conduce ostilitatile povestirii. Vi se pare un subiect cunoscut?
Stiu ca procesul din jurul mineriadei ne va face sa uitam pentru o vreme de rapirea jurnalistilor si, desi lucrurile cu cei trei colegi ai nostri incep sa se complice, subiectele legate de ei nu vor mai fi la fel de mediatizate.
Dar sa ne uitam la povestea jurnalistilor din alta perspectiva. Ca majoritatea lumii, nici eu nu-i cred. Banuiesc ca ascund lucruri, ca n-au curajul sa-si asume o parte din faptele lor si stiu sa le citesc gesturile nervoase din fluturarea mainilor sau bataitul picioarelor. Nu-i cred si pace. Iar modul in care se prezinta ei in fata lumii, nu ma face mai fericita.
Zilele acestea m-am gandit la Marie-Jeanne asemanand-o un pic cu secretara lui Hitler. Nu e la fel de frumoasa si delicata, dar a avut si ea un rol de conducatoare din umbra, i-a regizat/instruit pe cei care au realizat micile "videoclipuri" ale rapirii si a preluat controlul comunicarii de dupa. Ce n-a stiut Marie-Jeanne sa faca? N-a stiut ca atunci cand a ven