A crescut sensibil consumul de sucuri naturale si nectaruri, produse considerate, sub raportul calitatii si respectiv pretului, din categoria premium. Anul trecut, piata sucurilor naturale (produse A crescut sensibil consumul de sucuri naturale si nectaruri, produse considerate, sub raportul calitatii si respectiv pretului, din categoria premium. Anul trecut, piata sucurilor naturale (produse cu 100% continut de fruct) a crescut cu 44%, iar cea a nectarurilor (intre 25 si 50% continut de suc de fruct) cu 32%, arata rezultatele unui studiu realizat de compania internationala de piata "Canadean". Aceeasi tendinta s-a manifestat si pentru bauturile necarbogazoase (cu pana la 25% continut de fruct), in crestere cu 30% fata de 2003. Pentru anul acesta se estimeaza o crestere de 21% a consumului de sucuri si de 26% a celui de nectaruri, anticipeaza aceeasi sursa. In pofida trendului manifestat, consumul pe locuitor este inca foarte mic in Romania: sub un litru pe an la sucuri si cu putin peste doi litri la nectaruri. Avem astfel un consum de cinci ori mai mic fata de cel al Ungariei si suntem din acest punct de vedere in urma Serbiei, Croatiei, Bulgariei. Conform raportului Canadean pentru Romania pe 2004, publicat zilele acestea, principalii producatori de sucuri naturale sunt Parmalat, care controleaza mai mult de o treime din piata, precum si European Drinks, iar pentru nectaruri Quadrant Amroq Beverages, Coca-Cola, European Drinks si La Festa. Pentru bauturile necarbogazoase, exista o competitie foarte stransa intre Coca-Cola si Quadrant Amroq Beve- rages. In ultimul an, producatorii au imbunatatit mult ambalajul din carton si sticla pentru a patrunde pe noi nise de piata, cum e aceea a barurilor si restaurantelor. Ca tendinta de ultima ora, in marile retele comerciale au aparut sucurile proaspat stoarse, tinute la gheata, pentru consum imediat.