Cadrele didactice sunt putin constiente de procesul de formare a elevilor lor ca femei/barbati, de factorii de influenta ai acestui proces si de consecintele pe care propriile modele de gen le pot Cadrele didactice sunt putin constiente de procesul de formare a elevilor lor ca femei/barbati, de factorii de influenta ai acestui proces si de consecintele pe care propriile modele de gen le pot avea asupra elevilor. Asa arata studiul "Perspective asupra dimensiunii de gen in educatie", elaborat de Institutul de Stiinte ale Educatiei. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca profesorii fac o confuzie intre sex si gen. In cazul fetelor, recomandarile facute de profesori la ora se refera la aspectul exterior si la anumite roluri de gen traditional feminine: "sa fie mai gospodine", "sa fie mai ordonate si responsabile", "sa fie rabdatoare", "sa nu se lase intimidate de baieti", "sa nu se machieze excesiv", in timp ce in cazul baietilor recomandarile se refera cu predilectie la disciplina: "sa se poarte delicat cu fetele", "nu trebuie sa se imbrace numai in trening", "sa fie cuminti si harnici cum sunt fetele", "sa nu planga pentru ca sunt baieti". Elevii declara ca profesorii obisnuiesc sa asocieze anumite trasaturi fiecarui gen in parte: fetele sunt constiincioase, harnice, timide, perseverente si usor de ranit, iar baietii sunt curajosi, puternici, delasatori, obraznici, agresivi, incapatanati.
Jumatate din banci - ocupate de elevi de acelasi sex
Cercetatorii au constatat ca salile de clasa au o nota impersonala si sunt destul de sarace. In unele clase exista ilustrate, tablouri, planse vechi, care, spun cercetatorii, transmit sentimentul ca au fost uitate acolo, intamplator, de multi ani. Ceea ce lipseste sunt imaginile din viata reala a elevilor, cu activitatile specifice lor. Aproape jumatate din salile de clasa vizitate erau decorate cu imagini care nu i