SC Gumec Service SRL, firma patronata de Adrian Gurzau, fost deputat PD de Cluj, a garat in luna iunie a anului trecut 6 locomotive cu aburi in statia CFR Cluj-Napoca Est. Pana aici, toate bune si frumoase, avand in vedere faptul ca tariful de transport a fost achitat conform prevederilor in vigoare.
Ulterior, firma lui Gurzau a refuzat sa mai plateasca tariful de stationare pe liniile CFR si a abandonat locomotivele cu pricina. Potrivit ceferistilor, acestea ingreuneaza activitatea si pericliteaza siguranta circulatiei feroviare.
Managementul fostei conduceri de la CFR a lasat de dorit. Situatia actuala este dezastroasa. Fostii manageri dintre 2002-2004 n-au mai platit la buget impozitele si asigurarile sociale luate din salariile muncitorilor.
Datoriile la buget depasesc 4000 de miliarde de lei, in timp ce datoriile totale ale Companiei Nationale "CFR" SA se ridica la aproape 20 de mii de miliarde de lei. Ministrul Transporturilor a anuntat ca a depus plangere penala impotriva fostei administratii pesediste.
In conditiile aratate, greva angajatilor de la CFR paralizeaza incercarile de reforma din sistem incepute de noul guvern. Sindicalistii cer 20 de tichete de masa si o marire salariala de 10,7%, insa conditiile impuse de FMI nu permit acest lucru.
In depourile de CFR Marfa din Regionala Cluj, fiecare zi de greva inseamna pierderi de miliarde de lei. Cei mai afectati de situatia creata sunt clientii Companiei, carora nu le ajung marfurile la destinatie datorita faptului ca au semnat clauza dorita de CFR prin care grevele sunt declarate "cazuri de forta majora".
Imperfectiunile sistemului tolerate de fosta administratie isi arata coltii in gara Cluj-Napoca Est, unde omul politic clujean Adrian Gurzau a abandonat mai multe locomo