Sint doua motive pentru care am decis sa scriu despre banda desenata: primul, pentru ca este una dintre formele de exprimare ale SF-ului; al doilea, pentru ca in Romania exista o miscare puternica in aest domeniu, chiar daca nevazuta pentru publicul larg. Asociatia Bedefililor din Romania (presedinte Dodo Nita, autor al volumelor Istoria benzii desenate romanesti si Dictionar BD) organizeaza anual Salonul International de Banda Desenata unde, in afara artistilor romani, participa desenatori cu CV-uri impresionante din Europa (si nu numai), multi dintre ei de origine romana. In acest an, Salonul a fost organizat la Caracal, in perioada 15-16 aprilie. Prin intermediul lui Eduard Pandele am avut acces la citeva dintre publicatiile lansate cu acel prilej.
Cea mai importanta publicatie de BD romaneasca este, fara indoiala, Carusel, aparuta intr-o serie noua cu Sandu Florea redactor-sef, din colectivul de redactie mai facind parte Marian Mirescu si Dodo Nita. Revista pune laolalta benzi desenate celebre din lumea larga (Conan Barbarul si Aliens) cu lucrari ale artistilor romani, la care se adauga Borderland – scenariu J. Warner, desene Sandu Florea, special facuta pentru Carusel. Borderland este o poveste despre cele trei lumi – Tarimul muritorilor, Tarimul Magic si Tarimul Demonilor Shambler – unite prin valuri care din cind in cind se subtiaza, facind posibila trecerea dintr-una intr-alta; despre cea care poarta in ea cintecul ce poate deschide valurile dintre lumi. In esenta, ca in toate povestile fantasy, e vorba despre lupta dintre Bine si Rau.
In acest numar al revistei este doar prima parte a povestii. O surpriza neplacuta este limba romana in care este scrisa banda desenata, o limba cam uitata de traducatorul scenariului. Toxic. Scenariu Sandu Florea, desene Tudor Popa. O poveste slabuta si la indemina. De retinut doar desenelele lui Tudo