Dupa SMS-urile publicitare folosite in Romania si mesajele multimedia cu acelasi caracter, telefonia 3G este o modalitate promitatoare de propagare a reclamei. Noua tehnologie permite transmisia mai rapida a unei mari cantitati de date, de unde asemanarea clipurilor publicitare cu cele difuzate in prezent la televizor.
Deocamdata, nici in tari ca Japonia sau SUA nu exista standarde acceptate cu privire la spoturile de pe mobil, insa dincolo de punctele comune cu reclama TV, usurinta transmisiei pune anumite probleme atat etice, cat si de eficienta a comunicarii.
Este motivul pentru care noua tendinta este ca spoturile de pe mobil sa fie trimise numai cu acceptul clientului. Care nu se va mai putea plange de spam.
Acceptul poate fi obtinut in mai multe feluri. Poate fi vorba de un simplu SMS sau de alte stimulente precum reducerile de preturi oferite de magazine din Marea Britanie pentru cei care sunt de acord sa vizioneze o reclama pe mobil. Altfel spus, spotul 3G este, la randul lui, promovat de un anunt de alta natura.
Consens exista numai asupra faptului ca mai important este sa retii atentia destinatarului decat sa transmiti mesajul cu orice pret. Formate unanim acceptate in reclama 3G nu exista, pentru moment.
Desi, in linii mari, ele urmeaza regulile reclamei TV, se vorbeste si de fundalurile telefonului sau programele de protectie a ecranului ca mijloace de promovare, ceea ce apropie tehnologia mai curand de reclama statica din presa scrisa.
Nici tonurile de apel nu au fost neglijate de deschizatorii de drumuri in reclama. Pornind de la ideea ca acestea pot fi personalizate, in Japonia se studiaza in momentul de fata posibilitatea transformarii tonurilor in spoturi asemanatoare celor radio.
Ele pot deveni astfel mesaje de reclama controlate de operatorul de telefonie, conform con