Mâine începe la Târgu Mureş cea de-a treia ediţia a festivalului internaţional Peninsula. Organizatorii acestui eveniment sunt Sziget Management România, la care acţionar majoritar este proprietarul festivalului Sziget din Budapesta, cel mai mare eveniment de aces gen din Ungaria şi Europa de Est.
Faţă de anul trecut, când bugetul festivalului a fost de 180.000 de euro, în ediţia de anul acesta se vor investi 350.000 de euro, organizatorii spunând că dacă se includ în aceste cifre şi contractele de barter, bugetul festivalului urcă până aproape de 500.000 de euro.
La ediţia din acest an organizatorii aşteaptă 50.000 de participanţi, pentru a se putea încadra în nişte pierderi de maxim 20.000 de euro. Anul trecut festivalul a înregistrat o pierdere de 60.000 de euro, iar dacă şi anul acesta se va trece de pragul de 20.000 de euro, organizatorii iau în calcul şi varianta mutării locaţiei în alt oraş.
Chiar şi aşa, Peninsula nu se apropie de proporţiile festivalului de la Sziget. În acest an Sziget-ul are un buget de 8 milioane de euro, însă aces lucru este posibil în condiţiile în care costul unui bilet pentru o zi acolo depăşeşte cel al unui abonament pe cinci zile la Felsziget.
Cu toate acestea, Peninsula creşte de la an la an. La această ediţie organizatorii promit condiţii mai bune de cazare, drumuri, iluminare, duşuri şi toalete mai bune. Lista continuă cu două mega-scene pe care vor evolua simultan trupe cunoscute, atât din peisajul românesc cât şi din cel internaţional, cu transmiterea live a concertelor pe internet şi cu o pază asigurată de aproximativ 200 de oameni plus alte câteva zeci de jandarmi sub acoperire care vor fi în mulţime. Totdată, participanţii la festival pot intra gratuit în complexul Weekend şi la un Internet Café dotat cu 15 calculatoare.
Coorganizatori ai evenimentului, sunt Conferinţa Tinerilor Maghiari din