Pe masura ce Internetul devine principalul mediu de aflare a stirilor si informatiilor, americanii incep sa lase din mana editiile tiparite ale ziarelor, insa raman fideli site-urilor celor mai populare cotidiene la nivel mondial, spune compania de analiza Nielsen/Netratigns.
Aproape 72% dintre internauti continua sa cumpere si versiunea tiparita a ziarelor, insa 21% dintre ei au renuntat la ea, multumindu-se cu editia online, restul de 7% preferand sa le citeasca pe amandoua, se arata in studiul Nielsen/Netratigns, care s-a concentrat doar pe obiceiurile oamenilor care acceseaza Internetul. Cercetarea i-a exclus pe cei care nu au acces la Net, dar si pe cei care prefera doar publicatiile online sau marile portaluri de stiri gen Yahoo sau Google pentru a afla ce se intampla in tara sau in lume.
"O parte semnificativa din cititorii de ziare si-au mutat interesul de la editia tiparita la cea online. Tinand cont de preferintele clientilor, marile ziare au acum site-uri accesibile, care ofera si continut diferit de ceea ce apare in editia tiparita, deseori si stiri actualizate la zi", a apreciat un analist al Nielsen/Netratigns. Editiile includ acum sectiuni in care vizitatorii pot comenta diversele informatii, editorialele se fac prin tehnologie weblog (jurnale personale online), ceea ce face site-ul mai interactiv si mai actual, spun specialistii.
Analizand cititorii editiilor online ale principalelor cotidiene, analistii au stabilit ca majoritatea sunt barbati, aproape 53%, iar femeile reprezinta marea majoritate a celor care citesc ziarele in principal pe hartie, respectiv 57%.
Studiul online a fost realizat de Nielsen/Netratigns in luna mai 2005, iar recordul audientei l-a obtinut site-ul The New York Times, cu aproape 11,3 milioane de vizitatori in decurs de o luna. Locul al doilea in clasament a revenit editiei onlin