Dupa un an 2004 in care vanzarile de autoturisme noi marcau o crestere istorica de 36%, optimismul analistilor era pe sfarsite. Cei mai multi se pronuntau cu prudenta in privinta cifrelor posibile pentru anul 2005. In conditiile in care ultimii patru ani adusesera o dublare a pietei, se vorbea de o crestere de cel mult 10-11%. Ce s-a intamplat insa in primele sase luni a rasturnat toate asteptarile. In anul 2004, in Romania se vindeau peste 180.000 de automobile. In prima jumatate a anului 2
Dupa un an 2004 in care vanzarile de autoturisme noi marcau o crestere istorica de 36%, optimismul analistilor era pe sfarsite. Cei mai multi se pronuntau cu prudenta in privinta cifrelor posibile pentru anul 2005. In conditiile in care ultimii patru ani adusesera o dublare a pietei, se vorbea de o crestere de cel mult 10-11%.
Ce s-a intamplat insa in primele sase luni a rasturnat toate asteptarile. In anul 2004, in Romania se vindeau peste 180.000 de automobile. In prima jumatate a anului 2005, vanzarile au atins aproape 130.000 de unitati. Cauzele acestui boom sunt multiple. In primul rand, totul pare a fi functionat in favoarea cresterii vanzarilor. In luna noiembrie a anului trecut, leul a inceput sa se aprecieze fata de euro. Majoritatea masinilor au pretul in moneda unica, iar deprecierea a venit ca un avantaj pentru clienti. Din ianuarie, a intrat in vigoare cota unica de impozitare de 16%.
Cei care inainte plateau un impozit pe salariu cuprins intre 25% si 40% s-au trezit, de la inceputul anului, cu un surplus financiar care putea fi foarte usor transformat intr-o rata pentru un autoturism. Unul dintre motoarele cresterii pietei a fost programul de inlocuire a parcului auto.
Circa 15.000 de masini noi au intrat pe piata, iar influenta lor in evolutia pietei s-a facut simtita