Pe fondul vremii capricioase, cu temperaturi sub media multianuala, piata apelor minerale a scazut in primul semestru din 2005 cu aproximativ 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Marii Pe fondul vremii capricioase, cu temperaturi sub media multianuala, piata apelor minerale a scazut in primul semestru din 2005 cu aproximativ 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Marii producatori spun ca si-au mentinut sau chiar au crescut vanzarile, scaderea pietei venind de la marcile mici, nesustinute de reclama. A crescut cererea de apa plata, in conditiile in care Romania inregistreaza unul dintre cele mai scazute niveluri de consum de apa minerala pe locuitor intre tarile din regiune (aproximativ 40,5 de litri pe an). In Ungaria, spre exemplu, consumul este de 61 de litri pe locuitor, in Serbia 50, in Croatia 70 de litri. Primii cinci producatori ocupa circa 70% din piata, iar primii zece aproximativ 87%, indica pentru ziarul nostru compania internationala de cercetare de piata Canadean. Surse din cadrul Societatii Nationale a Apelor Minerale din Romania arata ca primul loc pe piata, sub raportul apei minerale cumparate de la SNAM si contorizate, il ocupa Borsec, urmata de Izvorul Minunilor, Dorna si Perla Harghitei. Piata de baza pentru consumul de apa minerala naturala este cea locala, date fiind costurile ridicate de transport, iar exportul ocupa doar 2-3% din productie (in tari precum Ungaria, Israel, SUA. Productia de apa minerala naturala din surse administrate de SNAM a fost anul trecut sub 900 milioane litri. La aceasta s-au adaugat aproximativ 100 milioane litri apa de masa, apa rezultata in urma unui proces de filtrare si epurare. In ultimii12 ani, atat productia, cat si consumul au crescut in mod constant, de la 116 milioane litri, in 1993, la 890 milioane litri, anul trecut. Romanii consuma astazi de sapte ori mai multa apa minerala fata de 1993.