Încercând sã scape de marfa sezonierã
Odatã cu începutul lunii august, comercianţii se grãbesc sã-şi lichideze stocul de marfã sezonierã, campaniile de reduceri fiind adevãrate atracţii pentru mureşeni.
Perioada soldurilor de varã poate dura de la începutul lunii august pânã în luna octombrie, iar fiecare patron poate alege 45 de zile din acest interval în care poate oferi spre vânzare marfã redusã. Conform legislaţiei, existã douã perioade în care magazinele pot oferi clienţilor campanii de reducere a preţurilor, de la 15 ianuarie pânã în 15 aprilie şi 1 august pânã la 31 octombrie.
"Foarte important este ca perioada asupra cãreia s-a hotãrât respectivul patron sã fie anunţatã înainte, iar produsele sã conţinã preţul vechi, cel nou şi eventual procentul. În urma controalelor se întâmplã sã gãsim afişate preţul vechi şi cel redus, iar procentul sã nu se regãseascã în cele douã", ne-a declarat Emilia Leah, şefa Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor. Mãrfurile reduse trebuie depozitate şi vândute separat de celelalte produse, obligaţia patronului fiind sã le scoatã cât mai mult în evidenţã.
Soldurile binevenite
"În categoria mãrfurilor care pot fi soldate intrã numai produsele nealimentare cu caracter sezonier", a completat Leah. În aceastã grupã se înscriu confecţiile, încãlţãmintea, cosmeticele, aparatele de încãlzire şi climatizare şi alte produse similare.
"Am început aceastã campanie de reducere a preţurilor la ochelarii de soare care se va încheia la sfârşitul lunii august pentru cã ne apropiem de încheierea sezonului. La reduceri intrã şi produse mai ieftine, dar şi cele de firmã cum sunt Armani, reducerea fiind de pânã la 50%", a spus Claudia Costa, administrator magazin Opticris.
Soldurile sunt binevenite în comerţul mureşean pentru cã reprezintã o afacere din care au de câştigat clienţii şi din care nu au ce pier