Noţiunea de tunig este o necunoscută constantă în
România, chiar şi pentru iubitorii de maşini. Am apelat deci la singurul magazin din Mureş unde oricine îşi poate personaliza maşina pentru a afla ce implică
tuning-ul.
“Tuning se traduce prin personalizare, prin modul în care îţi reinventezi maşina”, ne-a spus Dan Ciubucă, patronul magazinului. Există, în mare, două opţiuni la care apelează clienţii pentru a-şi modifica maşina, stilul extrem (sport) sau cel clasic. Tinerii preferă opţiunile sport, în timp ce stilul clasic este agreat de toate vârstele.
Iar dacă credeţi că modificarea maşinii aduce cu sine costuri exreme, Dan Ciubucă vă contrazice: “În mare, toată lumea îşi permite”. Dacă sunteţi hotărât să investiţi în maşină pentru a-i da un aer original puteţi achita în rate sau puteţi cere sfatul specialistului, pentru a alege piese la un preţ convenabil. Cele mai simple modificări ating 1,5 – 2 milioane de lei vechi, dar limita superioară este greu de determinat. “Am avut şi clienţi care au plătit pentru două faruri în cazul unei maşini scumpe 100 de milioane de lei (vechi)”, spune Dan Ciubucă.
Majoritatea clienţilor sunt din judeţ, dar nu lipsesc nici cei din ţară, cauza principală fiind că alte firme practică adaosuri comerciale mult mai mari. S-a investit şi în Dacii, dar şi în maşini scumpe, iar patronul spune că criteriul principal în ceea ce îl priveşte pe clientul român este preţul. “În Germania, spre exemplu, oamenii concep altfel posibilitatea de a avea o maşină originală”, a completat acesta.
Pasiunea sa pentru maşini este evidentă şi spune că o are de când era copil. Acum ar putea vorbi ore în şir despre toate investiţiile ce se pot face într-o maşină. “Poţi veni cu ideea ta, poţi apela la noi, poţi consulta cataloage”, acestea sunt posibilităţile clientului. Printre cererile neobişnuite s-a numărat şi una ale că