La prima vedere, graffiti-ul reprezintã pentru marea parte a societãtii de astãzi doar un desen cu spray sau pensulã. Originale din New York-ul anilor '70, desenele sunt considerate de realizatori mai degrabã o formã de artã. Ca orice oras ce aspirã la Europa, Târgu Muresul are graffiti-urile lui, plasate fix în centru. Pasajul de sub Teatrul National si Magazinele Luxor, dar si peretii blocurilor vecine au devenit de ceva timp un adevãrat loc de creatie pentru artistii de ocazie.
Printre atâtea stiluri, culori si modele se remarcã o creatie stencil. Din întâmplare, am dat de ea pe internet, ca fiind singura realizare în acest stil la categoria Târgu Mures. Site-ul www.2020.ro contine de curând o adevãratã arhivã româneascã stencil, la care graffiti-ul din pasaj ocupã un loc important. Diferenta dintre stencil si graffiti este cã primul foloseste un sablon pentru desenul propriu-zis. Cel care a introdus acest stil si l-a fãcut celebru este britanicul Bansky, ale cãrui lucrãri sunt expuse pânã si la muzeu.
În asteptarea unui concurs pentru cei care deseneazã pe ascuns, ne rãmâne subsolul de sub Teatrul National.
C.A. si E.M.
La prima vedere, graffiti-ul reprezintã pentru marea parte a societãtii de astãzi doar un desen cu spray sau pensulã. Originale din New York-ul anilor '70, desenele sunt considerate de realizatori mai degrabã o formã de artã. Ca orice oras ce aspirã la Europa, Târgu Muresul are graffiti-urile lui, plasate fix în centru. Pasajul de sub Teatrul National si Magazinele Luxor, dar si peretii blocurilor vecine au devenit de ceva timp un adevãrat loc de creatie pentru artistii de ocazie.
Printre atâtea stiluri, culori si modele se remarcã o creatie stencil. Din întâmplare, am dat de ea pe internet, ca fiind singura realizare în acest stil la categoria Târgu Mures. Site-ul www.2020.ro contine de curând o adevãratã arhivã