Festivalul Enescu va oferi, pe linga numeroase (re)intilniri cu artisti romani si straini de mare valoare, pe care melomanii romani au avut prilejul sa-i aplaude de-a lungul anilor, si surpriza unor invitati care se vor afla pentru prima oara pe scenele noastre. Printre acestia se afla si doi solisti al caror renume s-a construit pe coordonate aparte, avind insa ca numitor comun performanta si impactul puternic asupra unui public extrem de divers.
Cu siguranta, spectatorii vor fi incintati sa o asculte „pe viu“ pe Julia Migenes, cea care, cu citiva ani in urma, a dat viata irezistibilei eroine din opera Carmen de Bizet transpusa pe pelicula de regizorul Francesco Rossi, parteneri fiindu-i Placido Domingo si Ruggero Raimondi, inregistrarea fiind realizata in compania Orchestrei Nationale a Frantei (care va evolua in ultimele zile de Festival) sub bagheta dirijorului Lorin Maazel, o veche cunostinta a publicului nostru.
Mignona, zvelta, languroasa si insinuanta, dansind cu un temperament si o senzualitate ce tradau o ardenta aparte, cintind in aceeasi maniera seducatoare, murmurind ca pentru sine ariile, dezlantuindu-se doar in momentele de furie si disperare, solista aducea ceva foarte special dar inconfundabil, desi nu era o frumusete, iar glasul sau nu avea un timbru deosebit. Dar aceasta combinatie usor bizara (al carei secret se afla, probabil, si in faptul ca mama sa este portoricana, iar tatal grec), a atras atentia din primul moment unor maestri care au intuit imediat talentul si disponibilitatile sale artistice. Nascuta in SUA, traversind o copilarie dificila, a fost atrasa inca din copilarie de muzica si dans, debutind la doar citiva ani in rolul copilului din opera Madame Butterfly de Puccini. Norocul i-a suris, fiind remarcata de celebrul Leonard Bernstein, apoi a cintat pe Broadway in minunata sa Poveste din Cartierul de Vest, dar si in