...Iata intrebarea pe care i-am adresat-o domnului Director General al Centrului National al Cinematografiei, amabilul interlocutor al revistei noastre, domnul Decebal Mitulescu.
Am prins acest "curaj" dat fiind numarul mare de premii importante, nationale si internationale, obtinute in ultimii patru ani, mai ales de catre reprezentantii tinerei generatii de cineasti.
- Intr-adevar, aceste premii ne-au bucurat pe toti. Judecand dupa prezenta internationala a cinematografiei romanesti, am putea afirma ca in ultimii ani am fost "abonati" la Festivalul de la Cannes. Dupa cum am fost prezenti si la alte mari festivaluri, cum ar fi cel de la Berlin ori cel de la Venetia ori de la Amsterdam. O acreditare "la varf", as zice...
- Si o reabilitare extrem de binevenita, dupa ce, in urma cu vreo zece ani, incepusem sa vorbim despre "prabusirea" - macar ca numar de filme facute intr-un an - a cinematografiei romanesti...
- Cat priveste intrebarea dvs. legata de "starea filmului romanesc din vara aceasta", as zice ca avem motive de optimism. Optimismul meu se bazeaza pe cifre si pe chestiuni extrem de concrete. Din bugetul Ministerului Culturii ar urma sa primim in acest an la "Fondul cinematografic" o suma de circa 30 de miliarde de lei. O suma cu care se pot face cam 3 filme de lung metraj. Nu e mult, dar e onorabil. Ce-i drept, marea majoritate a fondurilor provin din venituri proprii, in principal, din trei resurse. In primul rand, dintr-o cota de 3% din pretul minutelor de publicitate prezentate la televiziuni. Aceasta cota este achitata la Fondul Cinematografic de catre agentii de publicitate. E adevarat, sunt si cazuri cand aceasta cota nu e achitata la timp, si atunci agentii respectivi suporta rigorile legii. Adica ajung sa plateasca dobanzi si penalitati destul de costisitoare. Aceasta sursa reprezinta cam 65% din fondurile noastre. Asta insea