Trecand de stadiul incipient primitiv, cu "buticul vesel", cu "S.C.Teapa S.R.L" sau Caritas, mediul de afaceri romanesc s-a insanatosit in ultimii 15 ani. Azi putem vorbi despre oameni de afaceri in adevaratul sens al cuvantului, despre arta de a face bani cinstit in Romania.
Odata cu mediul economic se poate spune ca a evoluat si presa de profil. S-a rafinat, s-a adaptat la gustul cititorului, care a inteles ca presa economica nu inseamna curs valutar, Rasdaq si trei reportaje comerciale. Revista Capital s-a impus rapid pe piata, cu toate ca, la aparitia ei, existau voci care se indoiau ca in Romania va avea succes o publicatie de profil economic comparabila cu "omoloagele" vest-europene. Echipa redactionala de la Capital pare sa fi inteles ca din orice publicatie de profil economic, care tine la un anumit standard, ancheta jurnalistica nu poate lipsi. Unul dintre ziaristii de la Capital specializati pe investigatii este Razvan Amariei, care apreciaza ca presa economica e unul dintre ultimele bastioane ale jurnalismului de investigatie. "Presa romaneasca se tabloidizeaza" Absolvent al Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din Bucuresti, Razvan Amariei se numara printre ziaristii care nu au o parere prea buna despre transformarile care au loc in presa romaneasca in ultimii ani. "Din pacate, presa romaneasca se tabloidizeaza pe zi ce trece. Sunt tot mai putine publicatii care acorda spatiu investigatiilor jurnalistice reale, iar cititorii par a prefera tot mai mult senzationalul facil in locul unor subiecte serioase, dar care ii afecteaza mai mult sau mai putin direct". Din punctul sau de vedere, in prezent, in Romania segmentul de presa economica "e foarte bine acoperit, din punct de vedere calitativ, insa mai e de lucrat, in unele cazuri chiar destul de mult".
Ziaristul de la Capital nu vede nici o incompatibilitate intre presa economica si j