CUPOANE Febra cupoanelor decupate din ziare sau reviste nu a facut prea multe victime printre romani. Cei care s-au declarat dependenti de cupoane nu vor insa, in majoritate, sa renunte.
Romanii nu sunt amatori de tombole sau concursuri organizate de televiziuni, ziare sau reviste. In sondajul realizat de CURS, 89% din cei intervievati au declarat ca nu participa la astfel de manifestari. Doar 11% din cei chestionati participa la aceste concursuri. Majoritatea participantilor, adica 79% din subiecti, nu s-a gandit sa renunte. Doar unui procent de 21% din acestia le-a trecut prin cap ideea de a renunta, cu toate ca acest viciu a cauzat si conflicte cu apropiatii la 2% dintre ei. 47% din viciati recunosc ca depun cupoane sau vaneaza mizele puse in joc de ziare, reviste sau televiziuni doar o data pe luna sau mai rar. O data pe an sau mai rar joaca 20% dintre respondenti, de doua-trei ori pe luna participa la aceste concursuri 15% dintre subiecti, o data pe saptamana 13% dintre ei in timp ce 5% din cei intervievati isi recunosc viciul zilnic sau aproape zilnic.
SPERANTE. Cheltuielile pasionatilor de cupoane, concursuri tv, din ziare sau reviste se ridica, conform sondajului, la o medie lunara de 131.000 lei vechi. Tinerii cu varste cuprinse intre 15 si 30 de ani sunt cei mai amatori de astfel de activitati in proportie de 17%, fiind urmati pe calea acestui viciu de cei din categoria de varsta intre 31 si 55 de ani cu 12 procente. Varsta a treia nu arata prea mare interes pentru aceste concursuri, cei peste 56 de ani participand doar in proportie de 6%. Cei care vor cel mai mult sa se lase de acest "sport" sunt subiectii din a doua categorie, care spun ca au incercat sa renunte in proportie de 26%. Ei sunt insa si cei care cheltuiesc cel mai putin pe aceste activitati, scotand din portofel, lunar, in medie, peste 122.000 de lei vechi, in timp ce tinerii pana