Noile prevederi ale Codului de procedura fiscala, cu intrare in vigoare din 15 iulie 2005, au adus modificari in ceea ce priveste procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin publicitate, precizeaza un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Aceasta procedura este aplicabila in cazul in care se constata lipsa de la domiciliu a contribuabilului sau a oricarei persoane indreptatite sa primeasca actul, precum si in cazul refuzului de a primi actul. Comunicarea prin publicitate se face prin afisarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de Internet a ANAF, a unui anunt in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului.
Actul administrativ fiscal este considerat comunicat in termen de 15 zile de la data afisarii anuntului.
Pe pagina de Internet a agentiei fiscale vor fi publicate numai anunturile privind actele administrative fiscale emise de ANAF si unitatile sale teritoriale, avand in vedere competentele Agentiei privind administrarea creantelor fiscale datorate bugetului de stat si bugetelor asigurarilor sociale (pensii, somaj, sanatate). Conform dispozitiilor Codului de procedura fiscala privind administrarea drepturilor vamale, administrarea creantelor provenind din contributii, amenzi si alte sume ce constituie venituri la bugetul general consolidat, autoritatile publice care au in competenta administrarea unor creante fiscale vor aplica prevederile privind comunicarea prin publicitate, prin publicarea pe pagina proprie de Internet a anuntului de emitere a actului administrativ fiscal, concomitent cu afisarea acestuia la sediul organului emitent.
Noile prevederi ale Codului de procedura fiscala, cu intrare in vigoare din 15 iulie 2005, au adus modificari in ceea ce priveste procedura de comunicare a actelor administrative fisca