Acest voluptuos cuceritor de public, inteligent fara efort, spontan fara repetitii si simpatic fara obligatii profesionale si-a inceput cariera la o varsta atat de frageda (era un copil...), incat Acest voluptuos cuceritor de public, inteligent fara efort, spontan fara repetitii si simpatic fara obligatii profesionale si-a inceput cariera la o varsta atat de frageda (era un copil...), incat astazi s-ar putea considera, cu oarecare fantezie, un actor batran. Ceea ce nu este cazul. Pentru ca exuberanta lui de fire exclude, dintr-un condei, imobilismul scortos. Pentru ca morga de stalp de telegraf nu-i sta in caracter. Pentru ca distanta si fumurile nu incap in mentalitatea lui. Pentru ca el este, mai ales pentru prieteni, "Misulica", personaj de extractie caragialesca, dar nu din dramaturgie, ci din schite. El coloreaza intr-un fel drumurile pe care circula - si trebuie sa adaug ca, fiind un actor care se respecta, circula mult: teatru, radio, tv - cu verbul lui Mitica inteligent, hazos si bine crescut. El stie si vorba de spirit "cea mai calda" care circula prin oras, dar, printre doua din acestea, iti plaseaza, aproape fara sa simti, si cel mai nou-nascut al umorului sau propriu. Nu cred ca exista un gen de teatru care sa-i fi scapat. Si daca s-a intamplat cumva, nu poate fi, desigur, decat o scapare a genului, nu a lui Fotino. Toate l-au incercat si fiecare si-a gasit in el cate un ecou sau cate o speranta. Si, cu toate astea, aplaudandu-l ca intotdeauna si iubindu-l ca niciodata, continuu sa cred ca Mihai Fotino nu se poate considera un batran actor inainte de a fi dat batalia cea mare, cu un mare rol. Niciodata, pentru un mare actor, nu este prea tarziu pentru un rol mare. El este astazi pe deplin pregatit (as zice antrenat...) pentru aceasta infruntare, el poate transforma orice clipa a vietii sale, care incepe sa nu mai fie putina, in momentul sublim cand ii str