Denise Fedewa, SVP/Senior Planning Director la Leo Burnett USA, este unul dintre personajele care au planificat si au ajutat la conducerea seminarului sustinut anul trecut la Festivalul de publicitate de la Cannes, pe tema "Miss Understood: Sheâs Not Buying Your Ads".
Pentru a intelege mai bine motivul pentru care am ales sa fac acest interviu, ar trebui sa fac o scurta prezentare a unuia dintre cele mai interesante seminarii de anul trecut de la Cannes.
In acest seminar, Leo Burnett Worldwide propune spre analiza o problema presanta cu privire la abilitatea oamenilor de publicitate de a se conecta cu unul dintre cele mai mari si mai influente grupuri de consumatori din lume: femeile. Examinand de ce oamenii de publicitate nu prea pareau a reusi sa angreneze femeile-consumatori cu acelasi nivel de usurinta cu care reuseau sa-i angreneze pe conumatorii barbati, s-a dovedit ca era necesara o sporire a creativitatii vizavi de categoriile de femei, deoarece, cand venea vorba de atingerea acestui public, creativii foloseau aceleasi clisee, lucrarile lor fiind neinspirate si neplacute. Acest lucru provenea din faptul ca femeia evoluase, iar perceptia majoritatii creativilor (care erau barbati) nu constientizase si nu intelesese schimbarea.
STUDIIND FEMEIA. In urma unui focus group efectuat de Leo Burnett in mai multe tari, cu subiecti de gen feminin cu varste cuprinse intre 20 si 40 de ani, a rezultat ca schimbarea perceptiei femeii apartine de cinci arii de impact in termeni de marketing: banii, sexul, umorul, emotiile si autenticitatea. Probabil cel mai dramatic factor de schimbare il constituie independenta financiara pe care femeia a dobandit-o.
Un al doilea factor important este acela ca femeia este mult mai dornica in a-si exprima sexualitatea, marturie stand popularitatea de care se bucura serialele de televiziune si cartile precum "Sex and