Romania ar putea fi exclusa de pe traseul coridorului rutier european din cauza balbaielilor si tergiversarilor guvernelor de pana acum. Din Autostrada Nadlac - Constanta au fost construiti pana acum doar 200 km, iar pregatirile pentru restul traseului nu au fost facute. Romania ar putea fi exclusa de pe traseul unui important coridor rutier pan-european. Vina pentru retragerea sustinerii europene pentru constructia autostrazii Nadlac-Constanta nu o poarta UE, ci guvernele romanesti de pana acum, se arata intr-un raport al Societatii Academice Romane (SAR).
Romania ar putea pierde autostrada care face parte din coridorul IV pan-european din cauza tergiversarii lucrarilor si a balbaielilor politice ale guvernelor de pana acum, se arata in raportul SAR. "Europa ne-a facut o concesie in 1996 acceptand o varianta de autostrada avantajoasa pentru Romania, dar noi ne-am culcat pe o ureche timp de zece ani", argumenteaza Sorin Ionita, presedintele Societatii Academice Romane.
CONCESIE. Celebrul deja culoar IV nu era prevazut initial sa traverseze Romania pe traseul actual, ci doar s-o intersecteze intre Timisoara si Turnu Severin-Calafat. Actualul traseu al coridorului, care traverseaza tara noastra de la Nadlac la Constanta, este o concesie facuta Romaniei. "Cea mai buna ruta intre Europa Centrala si Balcani (Turcia, Grecia, Bulgaria) este culoarul X prin Belgrad-Niö-Sofia, cel despre care se vorbeste din nou astazi ca o alternativa la ruta prin Romania, avand avantajele ca este mai scurt si ca exista deja autostrazi pe o buna parte din lungimea sa", se arata in studiul SAR. Insa razboiul din fosta Iugoslavie si instabilitatea din Serbia au facut acest drum inabordabil in anii â90. Astfel, Romania a avut de castigat, culoarul IV fiind inclus in proiectele finantate de UE. In plus, in 1996 s-a acceptat ca traseul IV sa aiba o ramura suplimentara catre Bu