Henrik Otto, Senior Vicepresident Global Design al Grupului Electrolux, ne-a oferit un interviu despre tendintele in designul de produs. Henrik Otto, fost director al Departamentului de Design pentru masinile Volvo, consultant in designul produselor la Roland Lindhe Design si apoi pentru Rosenblad & Cö, actualmente Senior Vicepresident Global Design al Grupului Electrolux, ne-a oferit un interviu despre tendintele in designul de produs.
Jurnalul National: Ce ne puteti spune despre designul produselor Electrolux? Care este diferenta dintre Electrolux si celelalte companii similare in termeni de design? Henrik Otto: Toate produsele Electrolux trebuie create din perspectiva consumatorului. Observand si interpretand viata de zi cu zi a consumatorului, putem invata sa cream produse care fac viata mai usoara si mai distractiva.
Putem vorbi despre un stil Electrolux? Bineinteles, tipic pentru produsele Electrolux este faptul ca sunt bazate mai degraba pe tehnologii umane decat pe tehnologie de dragul tehnologiei. Stilul produselor noastre trebuie sa se inteleaga de la sine, dar fara sa ceara prea multa atentie. Produsele Electrolux exista pentru a fi mereu alaturi de consumator, nu invers.
Experienta
Ce background si ce cunostinte trebuie sa aiba un designer pentru a lucra la o companie ca Electrolux? In mod normal, pentru ca o persoana sa fie calificata pentru o slujba in cadrul Design Centre la Electrolux, trebuie sa aiba studii corespunzatoare, dar la fel de importanta este si atitudinea persoanei fata de rezolvarea problemelor. In plus, apreciem si un alt fel de experienta: un designer cu slujbe de bucatar sau inginer in trecut poate gasi solutii diferite pentru o problema, fata de o persoana care tocmai si-a terminat studiile.
Cum influenteaza cerintele tehnologice viziunea designerilor referitoare la formele si caracteristicil