...Se vor intalni vreodata – zicea un cantec din tineretea parintilor mei. Pentru asta, insa, e in primul rand nevoie sa existe drumuri. In Europa sunt destule, dar in Romania avem doar 200 de kilometri de autostrada – 100, pana la Pitesti, dar cu restrictii de viteza, si 100, pe drumul spre Constanta, dar care nu au facut fata traficului de peste vara. Ca sa avem o infrastructura mai dezvoltata, in primul rand una rutiera, este nevoie de finantare europeana. si aici apar
...Se vor intalni vreodata – zicea un cantec din tineretea parintilor mei. Pentru asta, insa, e in primul rand nevoie sa existe drumuri. In Europa sunt destule, dar in Romania avem doar 200 de kilometri de autostrada – 100, pana la Pitesti, dar cu restrictii de viteza, si 100, pe drumul spre Constanta, dar care nu au facut fata traficului de peste vara.
Ca sa avem o infrastructura mai dezvoltata, in primul rand una rutiera, este nevoie de finantare europeana. si aici apare buba: se pare ca Uniunea nu mai vrea sa mai finanteze faimosul coridor IV, care strabatea si Romania de la vest la sud-est (Nadlac-Constanta).
Lucrurile sunt insa mult mai nuantate, si nu e cazul sa ne inflamam exagerat. Nu sunt expert in drumuri, dar am cautat pe pagina de internet a Comisiei Europene si am aflat o serie de fapte interesante, care mi se pare ca nu s-au spus foarte clar in aceasta istorie, pana acum.
In primul rand, prin Decizia nr. 884/2004 si Regulamentul nr. 807/2004, Consiliul European a aprobat lista a 30 de proiecte prioritare de transport trans-european. Intre aceste 30 de proiecte prioritare, se regasesc si trei de interes pentru Romania: unul de infrastructura rutiera, care include autostrada Nadlac-Sibiu si o portiune pana la Bucuresti, in cadrul culoarul