Invatamantul este foarte important. El pregateste viitorul copiilor. Cu toate acestea, sistemul de invatamant din Romania este, se pare, invechit. Problemele acestuia sunt, in mare parte, probleme generale ale societatii romanesti. SISTEM Invatamantul este foarte important. El pregateste viitorul copiilor. Cu toate acestea, sistemul de invatamant din Romania este, se pare, invechit. Problemele acestuia sunt, in mare parte, probleme generale ale societatii romanesti.
Prea multa teorie. Pilele, orele particulare, chiulul profesorilor de la ore, filozofia pedagogica, lipsa de disciplina, lipsa de viziune, interesul pentru diploma mai mare decat cel pentru cunostinte, multimea de profesori care traieste de pe azi pe maine din salariul pe care il castiga sunt doar cateva dintre "gaurile" din invatamant. Cu toate acestea, 27% dintre romani considera ca metodele de predare in Romania nu sunt invechite. Dintre acestia, 27% au varste cuprinse intre 18 si 30 de ani si liceul terminat (29%). Pe de alta parte, 23% dintre respondentii sondajului realizat de CURS au afirmat ca metodele de predare sunt invechite, manualele asemenea si lista ar putea continua. "Lipsesc materialele, lipsesc initiativele. Profesorii se ghideaza dupa acelasi stil comunist in care citesc programa, vin la clasa, predau si aia e! Nici o idee in plus. Iar cele care sunt esueaza lamentabil din cauza modului in care sunt puse in scena", isi da cu parerea un elev de clasa a VIII-a. 24% dintre cei intervievati nu au vrut sau nu au stiut sa raspunda, in timp ce 14% au fost total de acord ca metodele sunt invechite. Iar profesorii prefera sa tina orele in particular decat la scoala. Unde mai pui ca termenul "comuniune elev-profesor" nu exista. De ce?
CE-I DE FACUT? Pentru ca nu se respecta normele de predare. Acestea ar trebui sa se bazeze pe metodele si strategiile contemporane ale pedagogiei