- Diverse - nr. 183 / 16 Septembrie, 2005 Pentru cei interesati, dar si pentru publicul larg, merita subliniat ca, zilele trecute, a fost lansata Strategia Nationala de Export (SNE). Lucrarea este rezultatul unui an de munca in parteneriat public-privat a circa 400 de specialisti din diverse ramuri de activitate. Cu promisiunea ca in numerele urmatoare ale ziarului nostru vom reveni pe larg asupra acestui subiect incitant, in aceste randuri dorim sa aratam ca au fost identificate 16 sectoare economice romanesti cu potential de export si 7 domenii in care trebuie dezvoltate strategii intersectoriale. Domeniile economice cu potential de export sunt: textile si incaltaminte, mobila, sectorul vie-vin, sticlarie si ceramica, chimie _ in special anvelope, mase plastice, ingrasaminte si produse farmaceutice _ sectorul ITC, turismul rural si cel balnear, agricultura ecologica, procesarea metalelor, industria de componente auto, serviciile medicale, cultura, dar si domenii mai putin active pana acum, precum industria de evenimente. Intre obiectivele urmarite de SNE se numara: reducerea lohn-ului cu 5 la suta pe an, promovarea marcilor nationale, dezvoltarea unei retele de servicii pentru exportatori, dublarea numarului de companii certificate, dezvoltarea sinergica a unor sectoare _ de exemplu sectorul vie-vin impreuna cu turismul rural, agricultura ecologica, artizanatul si sectorul sticlarie-ceramica. (M. BARDASANU) - Diverse - nr. 183 / 16 Septembrie, 2005 Pentru cei interesati, dar si pentru publicul larg, merita subliniat ca, zilele trecute, a fost lansata Strategia Nationala de Export (SNE). Lucrarea este rezultatul unui an de munca in parteneriat public-privat a circa 400 de specialisti din diverse ramuri de activitate. Cu promisiunea ca in numerele urmatoare ale ziarului nostru vom reveni pe larg asupra acestui subiect incitant, in aceste randuri dorim sa aratam c