Stagnarea este cuvantul care exprima cel mai bine situatia industriei de lux romaneasca. Cele mai multe marci de lux prezente raman in continuare cele italiene si franceze, cu precadere prin acorduri de franciza. Stagnarea este cuvantul care exprima cel mai bine situatia industriei de lux romaneasca. De anul trecut si pana acum, aceasta industrie nu a avut parte de intrarea a noi protagonisti pe piata si nici de dezvoltari spectaculoase ale marcilor deja existente.
Faptul ca nu a existat o dezvoltare a pietei a facut, cum de altfel era si normal, ca si cresterea vanzarilor sa fie una destul de mica (circa 5%-10%). Mai mult, pana la sfarsitul acestui an nu se estimeaza intrarea pe piata a unor marci noi, in special din cauza dificultatilor datorate supraevaluarii imobiliare si a preturilor ridicate ale locatiilor comerciale adecvate pentru produsele de lux.
AUTOMOBILELE DE LUX. Cele mai dezvoltate segmente ale industriei de lux in Romania sunt cele care cuprind automobilele de lux, cosmeticele si parfumurile. De asemenea, in anul 2005 au fost si sunt la mare cautare bijuteriile si ceasurile de lux. Pe piata masinilor de lux se remarca un interes ridicat catre marci ca Rolls Royce, Bentley, Porsche, Mercedes, BMW, Cadillac, Ferrari si Maserati. In sectorul cosmeticelor/parfumeriei, companiile Sephora si Marionnaud Ina se evidentiaza ca retaileri pentru toate marcile internationale importante, iar in cel al bijuteriilor si ceasurilor de lux, anul 2005 a consemnat intrarea a noi marci pe piata romaneasca: Bvlgari, Chopard, Damiani si Breguet.
MOBILA SI MODA. In ultima perioada, aceasta industrie a cunoscut o dezvoltare accentuata si pe segmentul de mobila si decoratiuni interioare de lux, fiind prezente marci ca: Versace Home, Minotti, Poltrona Frau, Rosenthal, Christian Lacroix Home, Bvlgari Home - tendinta fiind una ascendenta si in continuare. P