Elevii bucuresteni utilizeaza calculatorul mai mult pentru activitati recreative - jocuri, filme, muzica - si prea putin pentru scoala sau in alte scopuri educative, se arata in studiul "Copiii si Elevii bucuresteni utilizeaza calculatorul mai mult pentru activitati recreative - jocuri, filme, muzica - si prea putin pentru scoala sau in alte scopuri educative, se arata in studiul "Copiii si calculatorul", realizat in mai-iunie 2005, pe un esantion de 502 elevi de clasele II - VII din Bucuresti. Jocurile, de pilda, nu constituie o necunoscuta pentru 91% din fete si 97% din baieti. "Reala este si tendinta de dependenta emotionala la jocuri, pe care rezultatele studiului o confirma: mai ales scolarii mici (8-11 ani), care se afla sub magia computerului si care se joaca mai mult, ajung inconstient sa se identifice cu un personaj dur si agresiv sau cu personaje care au putere omniscienta si omnipotenta, modele pe care le preiau din jocurile cu care sunt familiarizati", explica psihologul Mariana Costea. Au confirmat aceasta idee chiar desenele realizate de elevi, rugati sa creioneze pe hartie portretul unui utilizator tipic de computer. Multi s-au desenat pe ei, insotind desenele de "etichete" sugestive: "Vreau sa joc Star Craft", "Doom 3", "Republic Commando", "Linkin Park" sau "Iron Maiden". N-au lipsit monstrii, vrajitoarele si picioarele de lemn. Aproape 90% din micii utilizatori de calculator au cel putin un calculator acasa, unde au si invatat sa-l foloseasca, 72% declarand ca se folosesc zilnic de masinaria de calcul. Psihologul Mariana Costea mai arata ca "la grupa de scolari mici (7-11 ani), cei mai multi au desenat utilizatorul din profil, indicand o relatie bilaterala, colaborativa, o parte subestimandu-se chiar in comparatie cu capacitatile si memoria calculatorului - s-au dese-nat la proportii mai mici decat computerul. La grupa de scolari mai mari, se obser