"Pirateria auto" este, din pacate, un fenomen de amploare, lipsind bugetul statului de sume insemnate, punand in pericol integritatea fizica a calatorilor, din cauza starii tehnice precare a unor asemenea microbuze, neautorizate pentru astfel de transporturi. Ceea ce se intampla la Brasov, indeosebi in zona Bartolomeu, la intersectia soselelor spre Codlea, Rasnov, Bran sau Zarnesti, nu preocupa decat Politia, care in ultimele doua saptamani a intocmit aproximativ 20 de dosare penale, in urma constatarii unor acte contraventionale la prevederile actelor normative privind transportul rutier de calatori. Din pacate, amenzile contraventionale sunt modice - 50 sau 150 RON, repede "recuperati" - iar pana ce "piratii" ajung in fata instantei este cale lunga. Daca actiunile Politiei Rutiere nu ar fi singulare, ci cu aceeasi forta ar actiona si celelalte institutii abilitate, "pirateria auto" ar putea fi stopata. Nu de aceeasi parere este insa seful Agentiei teritoriale Brasov a ARR, ing. Constantin Crivineanu, care considera ca "pirateria nu este de amploare, stapanim fenomenul, facem controale, uneori zilnice, impreuna cu Politia si Garda Financiara, pe traseu, pentru ca noi putem efectua controale doar in autogari, in statii si la capetele de linii". Numai ca, in pofida insistentelor noastre, dumnealui nu ne-a putut dovedi, cu acte, rezultate concrete ale acestor controale. Cu exceptia a doua procese-verbale, ambele din 27 iulie, cand pe traseele Brasov-Vulcan si Brasov-Podu Olt autobuze ale firmei TRANSBUS S.A. - cea mai puternica din judet, cu un parc de cateva sute de autobuze si microbuze, platind lunar cateva miliarde de lei la bugetul de stat, cat si la cel local - au circulat fara licenta de executie traseu. "Simultaneitatea" actiunii ARR ar putea indica altceva... "Nu este adevarat ca am circulat pe aceste trasee fara licente, s-a intamplat ca seara autobuzele