Scenaristul sarac si bolnav, ajuns la pragul de jos al demnitatii profesionale, isi incepea treaba la noua, ca functionarii si artistii, si si-o termina pe la trei, cel tarziu la trei si jumatate, ca ministrii.
De fapt, venea mai devreme, dar pana isi bea cafeaua in tihna, ferit de ochii lumii, la Barul Teatrului, pana schimba maruntisul din ziua precedenta cu bancnote, pana aranja la pizzerie sa i se aduca discret pranzul, timpul trecea. La noua fix, scotea din traista cartonul soios pe care statea scris in trei limbi cu litere de tipar nitel tremurate, dar inca lizibile, "Scenarist sarac si bolnav, ajuns la pragul de jos al demnitatii profesionale, solicit un mic ajutor!" si si-l atarna de gat. Apoi intindea mana. Locul unde cersea nu era ravnit de nici unul din milogii care cotropisera intersectia. Prezenta insa avantajul ca, din oamenii care i se perindau prin fata, cei mai multi stiau ce-i acela un scenarist. Intelectualii, mai ales, preferau sa scoata banii, decat sa se intrebe daca nu cumva ii pastea si pe ei o soarta asemanatoare.
Dupa ora patru, afacerea mergea prost si scenaristul sarac si bolnav se ducea la beraria lui, din Piata Mare, unde nu interesa pe nimeni cum erai imbracat si ce comandai. Important era sa nu ceri pe datorie. Fiindca scenaristul sarac si bolnav platea intotdeauna cu banii jos si le lasa fetelor bacsisuri frumoase, toate ii ziceau "Domnuâ scenaristuâ" si-l invitau sa mai pofteasca. Se intelege ca la berarie venea fara cartonul cu care cersea atarnat de gat. Seara, cand lua la rand carciumile frecventate de artistii saraci si bolnavi, ajunsi doar la pragul de mijloc al demnitatii profesionale, isi punea intotdeauna cravata.
Un timp, colegii de odinioara din cinematografie, unde era cunoscut ca baiat bun la toate si la nimic ca lumea, taceau usor stanjeniti, cand se nimereau la aceeasi masa. Insa curand lucrurile s