Vamesii din Portul Constanta Sud Agigea spun ca au descoperit o noua metoda prin care se face contrabanda. Respectiv, spun ei, atunci cand isi dau seama ca nu pot introduce in tara containerele cu marfa de contrabanda cer redirijarea transportului catre un alt port de la Marea Neagra, mai permisiv
Containerele care nu pot intra in tara pe mare se intorc pe uscat
Vamesii din Portul Constanta Sud Agigea spun ca au descoperit o noua metoda prin care se face contrabanda. Respectiv, spun ei, atunci cand isi dau seama ca nu pot introduce in tara containerele cu marfa de contrabanda cer redirijarea transportului catre un alt port de la Marea Neagra, mai permisiv. Noul sef al? Directiei Regionale Vamale Constanta, Sunai Cadir, sustine ca sunt preferate porturi din Ucraina si Bulgaria. Din porturile respective, marfa e incarcata in tiruri si adusa in tara pe sosele. La punctele de trecere a frontierei de pe uscat, spun vamesii constanteni, controalele nu sunt atat de drastice si marfa de contrabanda ajunge bine mersi la destinatie in angrourile din Bucuresti.
Peste 50.000 de pantofi confiscati
Vamesii din Constanta spun ca au controlat deja mai multe astfel de transporturi redirectionate. Ultima captura de proportii de acest fel este cea de ieri, cand a fost descoperita marfa de contrabanda in valoare de peste cinci milioane de dolari care urma sa fie incarcata pe o nava ce pleca spre Odesa. Marfa se afla in patru containere pe care vamesii le aveau in consemn de mai multa vreme, pentru ca de sapte luni, de cand venisera din China cu vaporul si descarcate in Terminalul Constanta Sud, nimeni nu venise sa le revendice. Pentru vamesi erau suspecte, asa ca au asteptat ca importatorii sa ceara redirijarea si au trecut la deschiderea containerelor.
Liviu Teseleanu, seful Vamii Constanta Sud Agigea, spune ca in cele patru containere erau 5