Barbara Pachter, specialista americana in domeniul etichetei, obisnuieste sa relateze o intamplare adevarata, cu un important om de afaceri, care, in cursul dineului cu un potential Barbara Pachter, specialista americana in domeniul etichetei, obisnuieste sa relateze o intamplare adevarata, cu un important om de afaceri, care, in cursul dineului cu un potential client, a... lins cu deliciu lama cutitului. Aceasta abatere de la regulile etichetei l-a costat 3 milioane de dolari, spune ea, referindu-se la pierderea suferita de omul de afaceri al carui comportament l-a socat profund pe viitorul client. Tocmai asemenea incidente neplacute explica de ce oamenii de afaceri recurg in masura sporita, pentru ei si pentru cei in subordine, la serviciile specialistilor in bune maniere, care ii sfatuiesc asupra a tot felul de amanunte ce isi au insemnatatea lor, de la felul cum trebuie sa dea mana pana la modul cum trebuie intins untul pe paine. Pentru lumea afacerilor, cei care stiu sa se comporte in societate sunt mult mai valorosi decat necioplitii. "A te comporta manierat este cheia succesului in afaceri. In ultima instanta, este o chestiune cuantificabila in dolari", declara Peter Post, nepotul vestitei Emily Post, ale carei volume consacrate etichetei au devenit clasice. Tot timpul, continua el, primim solicitari din partea unor firme importante care au probleme cu membrii personalului in materie de eticheta: desi bine pregatiti profesional, ei nu pot face fata unui dejun sau dineu de afaceri. Pentru a invata regulile etichetei sunt organizate cursuri speciale, in timpul carora sunt elucidate toate aspecte.
Intrebari si raspunsuri la cursurile de bune maniere
* Ce accesorii sunt remarcate mai intai de un interlocutor? Ceasul si stiloul.
* Cum se mananca spaghetti la un dejun de afaceri? Nu se mananca! Tocmai pentru ca spaghetele se servesc c