„Eul, pe care crestinul Pascal il proclama «haissable», nu e altceva decit organizarea sub presiune sociala a lacomiilor animalicesti. Este eul mitocanesc.“, comenta – cu ingaduitoare ironie si resemnata intelegere Paul Zarifopol – comportamentul ciocoimii interbelice intr-un dens articol numit Supunere si anonimat. Am decupat acest citat, nu dintr-un sentiment al fandoselilor culturale vizavi de problemele lumesti cotidiene, ci pur si simplu din coincidenta de a rasfoi o carte cu stirea anuntarii nuntii unui actionar de la Dinamo in Sala Tronului de la Palatul Regal.
Din Bucuresti. Imaginile si microinterviul cu Ion Tiriac, nuntas volubil, au devoalat nu doar o banala stire, ci o „informatie“: cum adica, este posibil azi (acum 4 zile!) ca la Muzeul National de Arta al Romaniei, caci asta este azi fostul Palat Regal din Bucuresti, sa aiba loc o nunta a noilor ciocoi imbogatiti peste masura si care nu stiu sa-si pastreze lungul nasului? O nunta la Capsa sau Lido nu-i mai satisfacea, dupa ce o viata intreaga nuntasii, inclusiv Ion Tiriac, au frecventat bodegile de pe Stefan cel Mare si Lizeanu?
O sa raminem cu intrebarile, nedumeririle si sfidarea noii ciocoimi si nu vom primi nici un raspuns de la Dna Roxana Teodorescu, Directoarea Nationalului Muzeu de Arta al Romaniei. Sa ne inchipuim doar ca progeniturile iscate din acesti doi tineri miri vor face viitoarea nunta intr-o sala inchiriata la Buckingham sau Luvru.
In aceste conditii nunta de 300.000 de euro a lui Adrian Mutu pare o modesta joaca de amorezi la Roma, unde, pe linga preotii ortodocsi, au participat si alte vedete artistice precum Adrian Copilu Minune. La nunta de la Bucuresti din muzeul dnei Teodorescu s-au produs muzicienii de la Gipsy Kings. Nu ramine nimic de comentat. La asa nunti, asa emisiuni; la Antena 1, specialista mizeriilor de divertisment, marea vedeta „latino