Ca sa aduci o trupa straina pe plaiuri mioritice iti trebuie curaj, nu gluma. Multi cred ca, dupa un show, organizatorii isi pot cumpara lejer un Mercedes. Insa o astfel de "afacere" este cat se poate de riscanta.
Cum se procedeaza? Orice concert trebuie pregatit din vreme. Chiar si cu un an inainte. Aici e o adevarata "loterie", fiindca o alta firma poate aduce in aceeasi perioada o alta trupa. In plus, organizatorii isi potrivesc ceasul dupa agenda artistilor. Managementul formatiei trimite o lista cu conditiile tehnice, catering, cazare, asa-numitul rider. Dupa ce-l studiaza, organizatorul anunta managementul daca poate asigura toate conditiile, iar sectiunile care nu se pot indeplini se negociaza. Ce se plateste? Pe langa onorariul grupului, mai sunt si alte cheltuieli: sala, paza, sonorizare, promotion, hotel, catering, tiparirea afiselor, a flyerelor si a biletelor. Si impozitele! (impozitul local, impozitul pe profit, drepturile de autor). Cu cat formatia este mai tare, cu atat pretentiile cresc. Ce se intampla in culise ne dezvaluie trei dintre oamenii avizati care au adus rock-ul adevarat la Bucuresti, Timisoara si Cluj.
COTE RIDICATE. Moonspell a dorit, inainte de toate, o sonorizare performanta
FUNDATIA PHOENIX. "E riscant sa organizezi in Romania un concert cu o trupa straina, dar m-am plictisit sa-i astept pe altii sa isi asume riscul asta", ne-a declarat Mircea Nanca, dupa ce i-a adus la Bucuresti pe Megadeth si Faithless. "Cat costa depinde de cota trupei si de complexitatea productiei. Cam intre 5.000 si 1.500.000 de euro. Iar o trupa poate sa ceara intre 10.000 si 2.000.000 de euro. Ideea e sa reduci cat mai mult numarul de oameni care isi doresc sa vada concertul, dar nu isi pot permite.
Ca in orice afacere, ca sa mergi mai departe, la sfarsitul anului tragi linie si vezi daca merita sau nu. Poti face doua sau trei concerte c