Prestatia Romaniei la ultimul Golden Drum a fost una cu greutate atat prin numarul de inscrieri (aproape tot atat de multe cat ale tarii gazda), cat si prin pozitia castigata multumita premiilor obtinute. Felicitari nasului mare.
Cel putin pentru romani, Golden Drum devine tot mai mult din festival regional unul aproape national, semn ca cele doua-trei indelung contestate festivaluri de la domiciliu au nevoie de o compensatie. Si ca oamenii au nevoie de ierarhii autentice. Pastrand proportiile si facand abstractie de solida investitie pe care intreaga retea Leo Burnett o face de ani buni in eveniment, unde se bucura - la schimb - de o pozitie privilegiata, Golden Drum ramane un termen de referinta pentru piata locala.
LUCRARI CU BUBE IN CAP. Este probabil si motivul care poate justifica disperarea cu care au aplicat agentii dintre cele mai diverse - de la cele gen Focus, care ar trebui sa se lase de meserie, daca ne uitam la calitatea inscrierilor, pana la cele gen GMP, care au venit (si au si castigat) cu lucrari din burta. Acestea nu sunt cazuri izolate, sunt doar elocvente pentru contextul entry-urilor romanesti.
Mai e poate de adaugat ca spoturi sau pozitionari faimoase acasa s-au dovedit la Golden Drum palide copii. E vorba despre spotul la Zaraza, identic, in termeni de concept (sepia versus color), cu altul publicitand o licoare latino-americana. E vorba si despre "Esti ceea ce bei", o reusita traducere din portugheza ce anunta o apa minerala. Si lista poate continua.
EXPUNERE. Wally Olins despre branding-ul de tara
UNUL LA PRIMARIE, UNUL LA... Leo Burnett (cu 27 de puncte) si McCann Erikson Romania (23 de puncte) s-au situat intre primele cinci, Leo Burnett fiind detinatoarea Golden Rose la agentii pe 2005.
La categoria tv si film promo, McCann Erikson a castigat un Golden Drum, pentru spotul "Porcul", realizat pentru MTV R