La nivelul Romaniei, majoritatea furnizorilor de solutii ERP vorbesc despre o piata matura, care percepe importanta acestor sisteme in mediul de business. Pe de alta parte, insa, studiile de piata arata ca foarte multi manageri nici macar nu cunosc sensul propriu al termenului ERP.
In plus, referindu-ne la gradul de saturatie al pietei, potrivit companiei Sensimark Consult care a efectuat in primavara acestui an o cercetare privind profilul si potentialul pietei de ERP la nivel national, sub 60% din companiile romanesti cu o cifra de afaceri de peste 1 million USD au implementata sau in curs de implementare o solutie ERP.
Procentul pare, la prima vedere, satisfacator, insa aproximativ o treime din companiile care detin un sistem ERP se gandesc deja la o schimbare de solutie.
Tot potrivit Sensimark, in multe cazuri nu sunt implementate solutii complete, ci doar anumite module, asadar nu se poate vorbi despre o piata saturata sau matura. Suntem, deci, in fata unei contradictii intre ceea ce afirma furnizorii de ERP si care este, de fapt, realitatea pietei.
In spiritul critic caragialian, aceasta situatie s-ar traduce prin: "industria romana e admirabila, e sublima, putem zice, dar lipseste cu desavarsire…".
Sigur ca este o exagerare. Chiar daca piata romaneasca de ERP nu este inca matura si nu poate fi comparata cu alte piete care au traditie in acest sens, cifrele arata o crestere constanta, deloc de neglijat.
Un set comun de 16 intrebari, privit exclusiv din perspectiva cititorului, pentru 7 furnizori de ERP. Aceasta a fost provocarea Link in cazul Dosarului de fata.
La inceput a fost Cuvantul ...
Termenul ERP este invaluit, inca, intr-o aura de mister datorita confuziilor care se nasc in jurul lui. Cauzele sunt multiple: pe de o parte, de vina sunt anumiti furnizori de solu