Sa nu credeti ca Sergiu Nicolaescu sau D.R. Popescu, scenaristii filmului ?15?, de unde vin secventele de mai sus, raspund la aceste intrebari. Cel mai probabil, nu sunt constienti de penibil. In ?15?, oamenii nu vorbesc ca in viata si nu se poarta ca si cand ar fi ceea ce sunt, cu exceptia tovarasilor ce dau ordine. Totusi, Cristi Iacob isi alearga, arunca de pe pod, imbata, impusca si omoara admirabil personajul, marinarul Marinica. La fel, Maia Morgenstern stramba bine din nas in inghesuiala, accidente, inchisori si canale, in rolul ziaristei fandosite Irenne, desi in viziunea lui Sergiu Nicolaescu personajul ei este un profesionist.
Trei planuri, mult mai multe probleme
Filmul ar putea fi impartit in trei, dupa cum urmeaza: 1) partea cu mult sange, generali comunisti, ordine, armata care trage, cadavre duse la crematoriu, desi nu toate sunt tepene, si nelipsitul eroism, de data asta in vis; 2) povestea de dragoste dintre un marinar si o muncitoare din Timisoara, in care se intercaleaza colegele ei, betia si cantecele lui despre, scuzati, dosuri, Revolutia si un sofer de masina frigorifica; 3) esecul unei romance, devenita jurnalist la Paris, de a-si gasi personajul principal pentru un articol despre un copil nascut in Catedrala din Timisoara, pe 17 decembrie 1989.
Nici luate ca atare, partile de film nu sunt prea coerente. Iar cand vine vorba de conexiuni, intercalari, sarituri inainte si inapoi peste 15 ani, chiar apar probleme.
Ziaristul sictirit si politica in elicopter
Jurnalista Irenne (Maia Morgenstern) nu prea se pricepe, lucreaza in stilul intreaba si fugi. Coboara intr-un canal unde se ascundea copilul cautat, sta cateva secunde, il striga, de parca un fost elev la scoala de corectie era dornic sa vorbeasca cu presa, si pleaca. Actrita chiar a spus ca personajul sau este infiorator de superficial, dar regizorul nici n