Dupa ce a traversat o perioada mai slaba, piata publicitatii outdoor din Romania pare ca a intrat pe un trend ascendent. Anul acesta s-a putut remarca o evolutie, datorata in principal investitiilor unor grupuri internationale, dar si unor clienti importanti, din domeniul retailului sau auto.
Conform estimarilor companiilor, piata romaneasca de outdoor a crescut de la 10-12 milioane de dolari (8,3-10 milioane de euro) in 2002 la 18-20 de milioane de dolari (15-16,6 milioane de euro) anul acesta.
Piata publicitatii outdoor din Romania este dominata in prezent de compania austriaca epa!, care are o cota de piata de 60%.
Grupul epa!, desi mic in comparatie cu JC Decaux si ClearChannel, unele dintre cele mai mari grupuri europene de outdoor, a avut o ascensiune spectaculoasa in ultimii ani, devenind, printr-o campanie agresiva de achizitii, principalul jucator din Europa Centrala si de Est. De fapt, grupul este activ in zona inca din 1980, fiind prezent in zece tari din acest spatiu, mai ales la Budapesta si Bratislava. In Austria, grupul detine peste 40% din piata outdoor.
Primul pas catre cucerirea pietei outdoor din Romania a fost achizitia unui pachet de 85% din Euromedia de la compania romaneasca Plasty Prod din Constanta, in luna februarie a acestui an. Plasty Prod a ajuns proprietarul Euromedia in luna decembrie din 2004, cand a cumparat compania de la fondul american de investitii Advent International.
Valoarea tranzactiei, care nu a fost facuta publica de catre cele doua parti, a fost estimata la 17-18 milioane de dolari (14-15 milioane de euro).
In acel moment, achizitia Euromedia de catre Plasty Prod a fost considerata o surpriza din cel putin doua considerente. In primul rand activitatea de baza a Plasty Prod este legata de productia de materiale publicitare si nu de outdoor. Iar in al do