Chiar daca Romania a facut cunostinta cu notiunea de Relatii Publice foarte tarziu, mai precis acum zece ani, aceasta notiune era adesea confundata cu relatiile cu publicul, domeniul a cunoscut, in tot acest timp, o crestere importanta.
Si chiar daca noi am crescut in zece ani cat altii (vesticii) intr-unul singur, progresul se masoara in cazul de fata invers. Greutatea pe care au intampinat-o profesorii universitari atunci cand au incercat sa realizeze un suport teoretic, luptele titanice duse in vederea explicarii necesitatii acestui domeniu de activitate, si apoi eforturile de a explica faptul ca relatiile publice nu sunt tot una cu relatiile cu publicul au fost cateva dintre multele probleme care explica de ce PR-ul a ajuns abia dupa zece ani sa fie o meserie recunoscuta ca toate celelalte.
2003 a fost insa anul cand Relatiile Publice au beneficiat si de o gala. Evenimenul organizat de Forum for International Communications si anume "Gala excelentei in Relatii Publice" a fost un pas important in incercarea de a impune standarde si ierarhii pe piata de Relatii Publice. Intre 6 si 10 noiembrie, evenimentul va ajunge la a treia editie. Anul acesta va avea loc congresul international "Descatuseaza potentialul Relatiilor Publice!", care va accentua rolul strategic al comunicarii, dimensiunea sa manageriala in functionarea eficienta a companiilor si institutiilor. Printre protagonistii evenimentului se vor numara nume importante din industria de PR din afara. Pentru a lua pulsul pietei de Relatii Publice de la noi am stat de vorba cu trei persoane importante din acest domeniu: Crenguta Rosu, Comanaging Partner, DC Communication, Lidia Solomon, Director of Public Relations, Connex si Laurentiu Nita, Director Executiv, Free Communication.
Chiar daca Romania a facut cunostinta cu notiunea de Relatii Publice foarte tarziu, mai precis acum zece ani, aceas