TVR si-a licitat comerciantul pentru spatiul de publicitate intr-un mod controversat. :
La sfarsitul acestui an expira contractul dintre Televiziunea Nationala (TVR) si Arbomedia, regia de publicitate care s-a ocupat incepand cu noiembrie 1999 de aducerea calupurilor comerciale in spatiul oferit de toate canalele publice. TVR a organizat o licitatie pentru a stabili cine se va ocupa de aceasta treaba pe mai departe, dar rezultatul facut public in urma cu o saptamana a socat pe cunoscatorii problemei. Castigatoarea licitatiei a devenit o agentie cam tanara si cam mica, care nici macar nu s-ar prea incadra in criteriile de eligibilitate anuntate.
Licitatia este una care se desfasoara intr-o institutie publica si se refera la singura sursa de finantare a TVR, care nu are legatura directa cu buzunarele noastre. TVR traieste din banii de abonamente, platite de noi, telespectatorii, (care inghitim si reclama de pe post), din subventie bugetara (din taxele platite de noi intre doua pauze publicitare) si din incasarile pentru clipurile publicitare. Aceasta ultima sursa de venit este adusa catre TVR de o regie, o companie care intermediaza dialogul intre doritorii de spatiu de reclama si post.
CONFUZIE? Anuntul initial al TVR cu privire la castigatorul licitatiei de altfel induce in eroare pe neatenti. Respectiv, licitatia a fost castigata de o firma care nu a participat la concursul de oferte, Splendid Media Zece/SMZ. De altfel, tot asa a aparut stirea intr-un cotidian central controlat de grupul media al ziaristilor de la Catavencu. Numai ca, adevaratul castigator este Splendid Media. De ce a gresit TVR-ul nu se poate intelege. De ce au gresit ziaristii de la Catavencu? E usor de intuit. Splendid Media Zece este o firma infiintata de catre "catavenci" in asociere cu fondatorii altei firme, Splendid Media, respectiv castigatorii licitatiei. Iar confuzi