La cei nici 10 ani ai lor, Google si Yahoo sunt rivalii mai tineri si mai agili ai gigantului Microsoft. Bill Gates spune insa ca varsta nu conteaza si ca vrea sa cucereasca terenul de joaca pe care cei doi „copii" au zburdat nestingheriti pana acum - Internetul. Cine va pleca primul acasa plangand?
Atunci cand Bill Gates iese la rampa si spune ca va vorbi despre cea mai mare schimbare de strategie a companiei sale din ultimii cinci ani, intreaga industrie IT este obligata sa se opreasca din treaba pentru cateva momente si sa asculte cu atentie.
Microsoft nu este chiar un rival pe care sa-ti permiti sa-l ignori, iar Google si Yahoo stiu asta cel mai bine, cu toate ca, din cand in cand, din directia lor mai vin si remarce malitioase cum ar fi ca, in ultimii ani, Gates mai mult a promis decat a facut.
Intr-un discurs tinut saptamana trecuta la San Francisco, seful Microsoft si-a explicat viziunea asupra viitorului industriei si a detaliat pasii pe care compania sa ii va face pentru a-si pastra suprematia castigata in anii ‘90 de omniprezentul sistem de operare Windows.
„Viitorul consta in livrarea de servicii prin Internet si nu in vanzarea de CD-uri ambalate in cutii asezate pe raftul magazinelor", a spus Gates. Si cum arma principala a Microsoft este Windows, care ruleaza pe mai mult de 90% din computerele lumii, concluzia lui Gates a venit oarecum firesc. Pentru a se impune in urmatorii ani, Microsoft trebuie sa combine Windows-ul cu Internetul.
Ce a rezultat? Un serviciu online nou-nout, cu care Gates spera sa-si repozitioneze compania in dauna rivalilor mai tineri: Windows Live.
Prezentat sub forma unei pagini de Internet simple, cu design „curat" - model consacrat de motorul de cautare Google - Windows Live isi propune sa fie un punct de acces unic pentru toate serviciile de care are nevoie ut