Vineri, 18 noiembrie 2005, s-a incheiat Concursul National de Dramaturgie organizat de Ministerul Culturii si Cultelor, in parteneriat cu Teatrul National „Mihai Eminescu“ din Timisoara.
Dupa lectura celor 66 de texte admise in concurs, juriul format din Gianina Carbunariu, Radu Afrim, Mircea Ghitulescu, Doru Mares si Dan C. Mihailescu a nominalizat urmatoarele texte:
Chat de Stefan Caraman;
Patru cepe degerate de Mihai Ignat;
Subterranean Homesickness de Irina Roxana Georgescu;
Experimentul lui Vili de Nina Tintar;
Nimic mai mult de Madi Lussier;
Balcania XX de Horia Garbea;
Vitrina cu straini de Olga Delia Mateescu;
Autorul de Radu Herjeu;
Europa la purtator de Cornel Udrea;
De-a v-ati ascunselea sau piesa fara sfirsit de Florina Ilis.
Dintre acestea, cu majoritate de voturi, juriul a stabilit urmatoarele premii:
PREMIUL I:
Patru cepe degerate de Mihai Ignat;
PREMIUL II:
Subterranean Homesickness de Irina Roxana Georgescu;
PREMIUL III:
Nimic mai mult de Madi Lussier.
Hainele noi ale Concursului National de Dramaturgie (care pina mai ieri se chema „Camil Petrescu“), propus de catre Ministerul Culturii si Cultelor, vin sa imbrace mai bine si mai eficient o realitate a pietii artistice romanesti: interesul evident pentru arta de frontiera si de contact direct care este teatrul. Poate ca avantajul acestuia, diacronic contextuat, sa fie, pe de o parte, eventuala sinonimie intre o forma artistica sincretica de adresare si era postmoderna, pe de alta, panaceul posibil al teatrului, prin vocatia sa de contact nemijlocit cu mediul receptor, pentru situarea depresiva fiindca insingurata a individului in zona, de frontiera si ea, dintre doua modele de civilizatie.
In orice caz, numarul apreciabil de texte care sosesc la mai toate conc