cu Tudor CHIRILĂ La începutul acestei luni, la Teatrul de Comedie, a avut loc premiera spectacolului Ferdinand al VIII-lea Regele Spaniei după Însemnările unui nebun de N.V. Gogol, regia şi adaptarea Iarina Demian, cu Tudor Chirilă, Adina Andrei, Alina Grigore ş.a., decoruri şi costume Ştefania Cenean, ilustraţia muzicală Tudor Chirilă. Tudor Giurgiu a terminat filmările la Legături bolnăvicioase; săptămîna trecută, la Sala Palatului, Vama Veche a cîntat în concert piese de pe noul album ce va apărea în primăvara anului viitor; iar pe 28 noiembrie, la Ateneul Român, va avea loc prima ediţie a premiilor "Ioan Chirilă". Toate acestea îl au în comun pe Tudor Chirilă. Cum îţi place să lucrezi împreună cu Iarina Demian, mama ta? Pînă acum, am lucrat împreună la trei spectacole şi a fost din ce în ce mai bine. Între timp, fiecare ne-am stilizat metoda de lucru. Spectacolele lucrate împreună au fost foarte diferite: de la umorul negru din O, tată, sărmane tată..., la A fost odată în Brooklyn, comedia realistă a lui Neil Simon, apoi la Chiriţa ot Bîrzoieni, musical-ul adaptat după Alecsandri... Cred că pînă la Ferdinand..., O, tată, sărmane tată... este cel mai complex spectacol al mamei mele. Odată cu Ferdinand... însă, viziunea regizorală şi modul de lucru cu actorul s-au îmbogăţit şi au căpătat noi valenţe care fac din Iarina un regizor excepţional. Preferi să dai replici sau să faci one man show? Cred că teatrul este mai mult relaţie decît monolog. Am ţinut să fac monologul din Ferdinand... din mai multe motive, însă orgoliul de a face one man show nu este unul dintre ele. E mai bine să joci în relaţie cu cineva şi, oricum, nu sînt multe texte care să-ţi creeze premisele unui one man show reuşit şi care să nu fie stand up comedy . Textul lui Gogol este ofertant; altfel, să stai singur pe scenă, asta presupune un risc foarte mare. Şi mi se pare plictisitor. Iarina nu a gî