La concertul si recitalul pianistei Mihaela Ursuleasa (cu violoncelistul Rodin Moldovan) „a venit lumea ca la… urs“! Nu stim daca expresia din limba romana si-a pastrat semnificatia originara („ursul“ de odinioara a fost inlocuit de vedetele de televiziune sau din sport), dar „un numeros public“ (formula relativa, de data asta, insa sala chiar a fost plina, realmente) a venit s-o (re)vada pe Mihaela. Considerata copil minune cu doar citiva ani in urma, pianista de cariera si de reputatie internationala astazi.
Un dens program cu muzica apartinind compozitorilor rusi (in doar trei zile am avut parte de lucrari de Ceaikovski, Sostakovici si Rahmaninov)), ceea ce ni se pare o initiativa binevenita, facind abstractie de context sau de conjuncturi. S-au implinit anul acesta 30 de ani de la moartea lui Sostakovici, iar la anul va fi centenarul lui, si ar merita citeva momente aniversar-omagiale, asa cum, recent, la New York, Leon Botstein i-a dedicat o saptamina intreaga de concerte. Multe glume s-au tot facut pe seama bietului (mare) compozitor! Cea mai cunoscuta a fost difuzata de Radio Erevan: „Un ascultator din Moscova ne intreaba cum se pronunta corect, Schubert sau Schumann? Raspunsul nostru este urmatorul: noi credem ca se pronunta Sostakovici!“. Dar pina la interpretarea Concertului nr. 2 pentru pian op. 102, cu Mihaela Ursuleasa, Horia Andreescu, amfitrionul serii si „starostele“ Orchestrei Nationale Radio, a dirijat Variatiunile pe o tema rococo de Ceaikovski, avindu-l ca solist pe violoncelistul Rodin Moldovan. Iesean „la obirsie“, stabilit in „capitalism“ din 1987, cu multiple stagii de specializare in prestigioase institutii muzicale, artistul a interpretat alaturi de nume sonore, precum cel al lui Radu Aldulescu.
Ne-a facut sa mustacim gratios la gindul ca violoncelul a fost un instrument norocos pentru „calatorii europene“, fata d