"Codul lui Da Vinci" naste pui vii, care se hranesc cu succesul lui Dan Brown. Catalizator de vanzari pentru celelalte carti ale sale, "Ingeri si demoni", "Fortareata digitala" si "Conspiratia", "Codul lui Da Vinci" naste pui vii, care se hranesc cu succesul lui Dan Brown. Catalizator de vanzari pentru celelalte carti ale sale, "Ingeri si demoni", "Fortareata digitala" si "Conspiratia", volumul a hranit si fantezia altor autori oportunisti, care si-au construit reputatia incercand sa demonteze o teorie despre care autorul afirma ca este pur si simplu o fictiune... documentata. Pioni pe marea tabla de sah a publicitatii, erijati in detinatori ai adevarului, acestia s-au implicat, cu sau fara voia lor, in cea mai mare campanie de globalizare literara prin marketing. Scopul ei: cresterea vanzarilor si incurajarea consumismului. Succesul acestei strategii poate fi consemnat in manualele de publicitate, oferind demonstratia unui mod prin care se pot face bani dintr-o lucrare care face specula cu tabuuri, dezlantuind polemici.
La Targul Gaudeamus, "Codul lui Da Vinci" a fost desemnat "cel mai ravnit volum". Mioara Andrei, director de marketing al Editurii Rao, care are exclusivitate pentru publicarea titlurilor browniene, ne-a declarat ca au fost vandute cate 100 de exemplare din fiecare volum al autorului american. Paradoxal, Editura Paralela 45, care a scos cartea "Codul Da Vinci - Sursele secrete", de Jean-Jacques Bedu, cu doar doua zile inainte de targ, a vandut 450 de exemplare, incasand 72.000.000 lei vechi. Editura Humanitas a scos de sub tipar "Adevar si fictiune in Codul lui Da Vinci", de Bart D. Ehrman, care clarifica erorile de natura istorica ale romanului, de pe pozitia omului de stiinta, iar Rao a lansat si lucrarea care a inspirat bestseller-ul: "Sangele sfant si Sfantul Graal", publicata in Statele Unite acum 20 de ani. Cei doi autori chiar l-au acuz