Piata electrocasnicelor si electronicelor s-a calmat, comparativ cu decembrie 2004. Romanii nu se mai inghesuie sa-si achizitioneze bunuri de lunga folosinta, desi marile lanturi specializate se Piata electrocasnicelor si electronicelor s-a calmat, comparativ cu decembrie 2004. Romanii nu se mai inghesuie sa-si achizitioneze bunuri de lunga folosinta, desi marile lanturi specializate se intrec in reducerea preturilor cu 30-40% la televizoare si ofera produse promotionale. Acest tip de comert va atinge, totusi, un nivel de 1 miliard de euro - 700 milioane euro din produsele electrocasnice si 300 milioane euro din produsele multimedia si IT.
Televizoarele, mai ieftine cu 30%
Piata electrocasnicelor si electronicelor a ajuns la maturitate, vanzarile scazand semnificativ. ,In decembrie 2004, vindeam atat de mult ca nici sa respiram nu mai puteam. Acum, clientii s-au rarefiat", ne-a declarat un vanzator dintr-unul din cei mai cunoscuti retaileri. Motivele sunt cel putin doua - restrictionarea creditelor pentru bunurile de larg consum, dar si concurenta din ce in ce mai acerba. "Din centru pana la periferie, cumparatorul se impiedica pur si simplu de magazine specializate, de supermarketuri si hipermarketuri, unde oferta este covarsitoare", declara aceeasi sursa. Pentru a-si atrage noi clienti, lanturile specializate au redus cu 30-40% pretul televizoarelor, al prajitoarelor, al fiarelor de calcat si al mixerelor. S-au ieftinit si televizoarele cu plasma. ,Un televizor cu plasma care costa 160 milioane lei, acum costa 100-110 milioane lei", ne-a declarat directorul de vanzari al unui cunoscut magazin de electrocasnice.
Clientii nu mai cumpara cu tonele
Romanii incep sa fie interesati de calitate, de marci si performanta, si nu mai accepta produse ,non name". Bogat sau sarac, de sarbatori, romanul isi schimba ceva in casa. Cei cu bani isi renove